Tävling

Tävlade på SoRF igår(lördags) och de gick riktigt bra. Eftersom jag va på kryssning i veckan så har de ju vart lite slappt me träningen, så jag hade väl inga höga förväntningar på dagen, men de gick över förväntan vilket var väldigt kul.

Red först en 1.20, bed 2faser. Var dubbelnolla och red snabbt och svängde så snävt de gick typ, gick ut bland de första så jag visste inte vad som krävdes för en bra placering så ja chansade lite och de resulterade i en sjätte placering av ca 110 starter, så de var ju jättebra. Tiderna var väldigt tajta och de skiljde bara tiondelar mellan varje placering. De jag missade lite tid på var nog en ganska lång galoppsträcka där jag hade kunnat öka lite mer, annars tog jag svängarna snabbt och snävt. Men Ella var verkligen riktigt fin, en aning stel i korset och bakbenen pga av kylan och blåst, red fram rätt länge så hon han bli lite stel.

Senare red jag 1.30, bed 2faser. Hon var lite tröttare i denna klass och lite tjurigare, som hon kan vara ibland. Men positiv på hinder och hoppade riktigt bra på framhoppningen. Sen inne på banan så kändes hon inte riktigt framåt, så jag drog upp lite tempo till första hindret och försökte hålla de till andra hindret som var en maxad och väldigt smal mur, men innan jag ens hunnit svänga upp mot hindret så tvärnitade hon vid ena kortsidan och dumma sig, så fick göra en vold för att få fram henne igen så de va ju 4fel för volten +några tidsfel, annars hoppade vi resten av banan felfritt och skitbra. Så de va ju lite surt att hon skulkle dumma sig men jag var ändå riktigt nöjd för hon var verkligen gryyymt fin :)

Bästaste Madde kom och filmade mig i 1.20, men har inte hunnit få filmen än så den lägger jag upp imorgon :)

Bild från i somras, våran första tävling - 3.a i 1m och 2.a i 1.10, Snacka om att man saknar sommaren, men nästa tävling är utomhus, wiiiie =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0